قالب بندی : PDF

شرح مختصر : گرافیک رایانه‌ای یا گرافیک کامپیوتری (Computer graphics) یکی از قدیمی‌ترین شاخه‌های علوم رایانه است که به ترسیم، تغییر، و کار با تصاویر به شیوه‌های محاسباتی و رایانه‌ای اقدام می‌نماید. گرافیک رایانه‌ای یکی از پرجاذبه‌ترین و وسیع‌ترین کاربردهای رایانه‌هاست. بازیهای رایانه‌ای، برنامه‌های ساخت پویانمایی دوبعدی و سه‌بعدی، شبیه ‌سازیهای محاسباتی، و پردازش تصاویر را می‌شود به ‌عنوان چند نمونه نام برد.

سرفصل :

ترسیم اشکال پایه هندسی

مباحث فصل اول:

رسم نقطه

رسم خط

الگوریتم DDA

الگوریتم برسنهام

رسم دایره

الگوریتم زاویه

الگوریتم نقطه میانی

رسم بیضی

الگوریتم زاویه

الگوریتم نقطه میانی

نمایی کلی از سیستمهای گرافیکی

مباحث فصل دوم:

انواع سیستم های نمایش

سیستم های Random Scan

سیستم های Raster Scan

تکنولوژی های نمایش گر ها

نمایشگر های غیر Flat

نمایشگر های CRT

نمایشگر های DVST

نمایشگرهای Flat

نمایشگرهای پلاسما

نمایشگرهای LCD

نمایشگر های EL

و  برش اشکال پر کردن

مباحث فصل سوم:

پر کردن اشکال

رسم اشکال با قطر بیش از یک پیکسل

Replaceing pixel

Moving Pen

Filling Area Between Bound Areas

Approximately By Tick Poly Line

فصل چهارم :

الگوریتم Cohen-suterland

الگوریتم Cyrus-Beck

پردازش تصویر

مباحث فصل پنجم:

سیستم پردازش تصویر

فشرده سازی تصاویر

کدگذاری تصاویر

دانلود جزوه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: